New York !

Heyheyy,

At the moment zit ik in het vliegtuig naar New York, nog 3,15 uur dan landen we! Ik dacht laat ik even alvast wat typen.

Vanochtend was het dan eindelijk zo ver, mocht ik ook eindelijk mijn Amerika-avontuur beginnen! 1,5 jaar geleden ongeveer was ik al volop bezig met een exchange year. Toen had ik me eindelijk opgegeven en had ik al binnen twee weken een gezin! Ik heb dus nu al ruim 8 maanden contact met mijn gastgezin (sinds januari)! Drie weken geleden was ik ook al een keer op Schiphol om Michelle, Emily en Nikki uit te zwaaien. Toen ik daar aan kwam was Mieke (Ă©Ă©n van de begeleiders) al in de war omdat ik niet op de lijst stond haha. Nadat ik mijn lieve vriendinnetjes had uitgezwaaid, vond ik drie weken wachten nogal lang.. Nou dat was het dus niet! De laatste drie weken zijn voorbij gevlogen! Ik heb nog heel veel leuke dingen gedaan met familie en vrienden; zoals de laatste keer uiteten met zijn alle en de laatste keer uitgaan! Ik heb nu wel echt het gevoel dat ik er klaar voor ben.
Toch was het vanochtend wel een beetje moeilijk. Zo vertrokken we met een groep nog half jankende meiden naar de douane. Oja en toen vergat Merle nog even haar ticket haha.
Ik weet zeker dat dit drie hele leuke dagen gaan worden in New York met deze groep!

Aangekomen in New Ark gingen we de bagage ophalen en daarna met de bus naar het hotel. In het hotel werden de kamers verdeeld, ik zat samen met Daphne, Anna en Jade. Op de andere kamer zaten Merle, Hilke, Karin en Maud. Even snel opgefrist en op naar de Mall! Eenmaal in de Mall begonnen we natuurlijk lekker Amerikaans; lunchen bij de Burger King. Daarna kregen we vrije tijd en gingen we shoppen. Eenmaal weer terug in het hotel, waar nu ook de duitsers waren aangekomen, was het al weer tijd voor het avondeten; pizzabuffet! Na het eten waren we allemaal erg moe, wat ook wel logisch is als je al iets van 28 uur wakker bent haha.

’s Nachts had iedereen wel een beetje last van de jetlag elke dag werden we om 5 uur snachts wakker... De volgende dag hadden we een druk programma. Om 7:15 gingen we ontbijten en om 8:15 vertrokken we met de bus naar New York! Ondertussen was ook de tourguide Jonathan in de bus. Onderweg naar New York vertelde hij al veel dingen over de gebouwen die we zagen. We begonnen de dag bij Central Park, vanaf daar gingen we naar een paar mooie oude gebouwen in de buurt en naar Grand Central (een treinstation die je in heel veel films ziet). Toen gingen we weer de bus in naar een highline ofzoiets haha. Het is een oud treinspoor op een brug waar nu een park van is gemaakt. Daar heb je ook een leuk photopoint dat je boven de weg staat! Hierna gingen we door naar de Brooklyn Bridge, wat was het trouwens warm! Het uitzicht was echt super mooi op de brug! En natuurlijk moest er ook even een ijsje worden gegeten aan het einde van de brug haha. Hierna gingen we weer in de bus, met airco!!!, om te dinneren bij het Hard Rock Café op Times Square. ’s Avonds zijn we naar de rockafeller toren gegaan en gingen we met de lift helemaal naar boven; naar the top of the rock. Je kon daar heel de stad zien!

De laatste dag was aangebroken. Vandaag mochten we wat langer slapen en vetrokken we om 9:15 naar New York. We begonnen de dag bij het 9/11 memorial, wat was dat heftig, pas dan besef je dat hier die grote torens hebben gestaan en dat iedereen in paniek aan het rennen was. We hadden liever daar nog wat langer kunnen blijven maar we moesten door om de boot te halen. Met de boot kwamen we langs veel dingen, maar het hoogte punt was natuurlijk The statue of liberty! Na de boottocht gingen we naar een kade om te lunchen. Daarna gingen we naar Coney Island! Daar wachten wij al heel de tijd op! We hadden een kaart gekocht om onbeperkt overal in te gaan, helaas was er een fout gemaakt, waardoor wij alleen in de kinderritjes mochten... hierna gingen we met de bus naar een restaurant waar we, alweer, pizza gingen eten. ’s Avonds hadden we vrije tijd op Times Square. Toen was het New York avontuur alweer over.

Zaterdagochtend ging de wekker om 3 uur voor mij en Jade, om 4 uur gingen we met de bus naar het vliegveld. Toen ik mijn boardingpas had gehaald bleek dat mijn vliegtuig niet om 6:15 maar pas om 8:05 vetrok.. dus ik mocht lekker lang wachten op het vliegveld, wat uiteindelijk nog langer werd... ik zat pas om 9:15 in het vliegtuig.. Uiteindelijk aangekomen in Norfolk stond mijn Gastgezin daar op me te wachten en gingen we gelijk gezellig ontbijten bij een van de beste restaurants. Snel naar huis om de koffers uit te pakken en mocht ik door naar een poolparty bij vrienden. Na deze lange dag was ik erg moe en gingen we ’s avonds niet te laat naar huis. Toen ik ging slapen, had ik blijkbaar nog steeds last van mijn jetlag want ik werd weer om 5 uur wakker.. De volgende dag gingen we naar Church, iedereen was daar zo aardig!

Toen was het maandag!! Mijn verjaardag! Iedereen was aan het werk, maar kwam smiddags ineens thuis en ik moest me gaan omkleden want we gingen ergens heen?? Eenmaal in de auto verklaptte mijn hostmom perongeluk dat we ergens heen gaan met achtbanen. Toen wist ik het al de “Bush Gardens” één van de mooiste pretparken van Amerika! Wat heb ik het daar naar m’n zin gehad! ’s Avonds gingen we terug over de ferry. Wat heb ik een leuke paar dagen gehad in New York en ook de eerste dagen bij mijn Gastgezin! Ik zit hier wel op mijn plek

Smile

Adieuu xx

Reacties

Reacties

Yvonne

Wat klinkt het allemaal goed. Ik weet vast en zeker dat je op de juiste plek zit. Geniet ervan.Xxjes

Ernst

Klinkt gewoon heel leuk.
Leuke dingen gedaan, wel veel tegelijk maar geweldig.
Geniet er vooral van, xxxx

corry en wim van der kruit

pas enkele dagen weg en al zoveel gezien meid geniet er van,XXXX

Iris

Dat klinkt onwijs leuk! Ik ga deze blog zeker bijhouden, erg interessant. Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active