First weeks!

Hii,

Het is alweer een maand geleden dat ik geschreven heb. Dat komt omdat ik het zo druk heb, wel met allemaal leuke dingen! Daarnaastwas ik heel mn blog die ik alvoor 3/4 had geschreven kwijtgeraakt..
Ik zal gewoon verder gaan waar ik gebleven was.
Ik had al verteld over mijn dagen in New York en mijn eerste dagen + verjaardag (22 aug)bij mijn gastgezin.

De rest van de week hebben we allemaal leuke dingen gedaan. We zijn naar Finding Dory geweest in een bioscoop waar je eten kan bestellen en ze het naar je tafel toe brengen! We zijn naar de dansacademie van Raychel geweest, waar ik ook ballet en spitzen ga doen.
Ook hadden we de eerste Baseball-training van de Titans. Michael iséén van de coaches die een basebal-team van 8/9 jarige jongetjes traint. Wat zijn al deze jongens goed en schattig haha.
Op zaterdag hadden we mijn Birthday Party! Het was een groot feest met 40 mensen, die ik allemaal niet kende haha. Wat mij echt opvalt is dat Amerikanen allemaal zo lief zijn, ze knuffelen veel en noemen elkaar “honey”, “sweetie” etc.


Dit is een foto met Evelynne, mijn host-nichtje, op mijn birthday party.
Op zondag zijn we naar Virginia Beach geweest, wat is het daar mooi! We hebben daar lekker op het strand gelegen, in de zee gezwommen en daarna heerlijk gegeten bij Granddonny en Ross, ze hebben een huis vlakbij het strand!

We hebben twee katten (Calipso en Jack), Calipso was al een tijdje zwanger en heeft vier kittens gekregen, twee zwarte en twee grijze! Ze zijn zo schattig! Helaas moeten ze over 6 weken alweer weg, maar we hebben goede baasjes gevonden voor ze.

Grandpa & Grandma nemen mij en Raychel elke keer mee uiteten. We zijn al naar The Old Chickahominy House in Williamsburg geweest. Williamsburg is een hele oude stad, waar ze alles hebben gehouden zoals het was in 1750, alle mensen zijn verkleed en spelen mee! Ook zijn we naar Doumar’s geweest, dit is de plek waar de eerste ijshoorn is gemaakt. Meneer Doumar had geen bakjes meer om het ijs in te stoppen dus maakte hij een bakje van een wafel en zo kwam hij uiteindelijk op het idee om er een hoorn van te maken en daar ijs in te doen; geschiedenislesje met Lean.

Op Labor Day zijn we weer naar Bush Gardens geweest, het is daar zo leuk! Met Halloween hebben ze een groot evenement in Bush Gardens, het heet Hallowscream en lijkt heel erg op Halloween Fright Nights in Walibi. Ze vieren hier Halloween heel groot en iedereen is excited!

Toen was het toch echt aangebroken, de eerste schooldag en wat was ik zenuwachtig! Om 5:10 opstaan is toch wel erg heftig haha. Om 6:15 stonden we te wachten op de o zo bekende gele schoolbus. Wij zijn de eerste die worden opgehaald. En wie krijgt het weer voor elkaar om te laat te komen op haar eerste schooldag, Lean.. Gelukkig was het niet mijn schuld, want de bus kwam pas om 7:20 aan en de les begon om 7:15. Mijn rooster was helemaal verkeerd, ik had namelijk 2 keer dans..
Mijn uiteindelijke rooster is nu:
1st block – physics
2nd block – art (tekenen)
3rd block – dance
4th block – us government

Ik heb moeite met Us government.. Ik heb namelijk nooit us/va history gehad en us government is een herhaling hiervan..
Nadat mijn eerste schooldag over was, was ik best wel teleurgesteld, dit kwam gewoon omdat het anders was dan wat ik had verwacht omdat mijn rooster niet klopte. De rest van de week was veel beter!
In de tweede week ben ik naar basketbal conditioning geweest. Dit is om je klaar te maken voor de try-outs. De meiden en de coach waren zo aardig! Ik heb nog nooit basketbal gespeeld en mijn conditie is ook ver te zoeken haha. De meiden hielpen me, legde me alles uit en cheerde zelfs voor mij!
De volgende dag had ik mijn eerste balletles bij de Academie. Wat was dit anders dan mijn balletlessen in Nederland. Wij dansen thuis meer om plezier te hebben en dit is echt om een ballerina of danslerares te worden. Ik ga misschien naar een andere balletschool, om te kijken hoe het daar is, omdat ik wil blijven dansen dit jaar.
Ik dans ook op school, dit is een speciaal programma, we doen daar alle soorten dans. De eerste week ging Mrs Landraw ons testen en kijken wat we kunnen, door ons de hele les cardio/ strengthing en stretching te laten doen. Ik had serieus elke dag spierpijn! Ik was even bang dat die spierpijn heel het jaar bleef, maar de tweede week had ik het al veel minder. Ook zijn we de tweede week begonnen aan Pep Rally! We gaan dansen tijdens de Homecoming Football game, er zullen dus heel veel mensen zijn en ik ben toch echt wel een beetje zenuwachtig daarvoor haha! Een huiswerk opdracht in dans wat we elke week moeten doen, zijn journals. Eigenlijk is het een dagboekje van heel de week.
Op school zijn er heel dingen anders dan in Nederland. Je krijgt bijvoorbeeld cijfers voor je huiswerk, mijn lessen duren 1,5 uur, je hebt les met iedereen door elkaar (freshman, sophomore, junior en senior), de schoollunches, de schoolactiviteiten en natuurlijk de taal. Eigenlijk heb ik niet heel veel moeite met de lesstof in het Engels, het voelt al normaal om heel de dag Engels te praten.
Er is nog één andere exchange student bij mij op school, ze heet Chotipa (Chow) en ze komt uit Thailand. Ze is zo’n lief meisje, ik zal haar dit jaar nog wel veel gaan zien!

Ook ben ik dit jaar een senior! Wat inhoudt dat ik eindexamen doe daar en dus ook mag meelopen met graduation! Helaas, moet ik als ik basketbal (en elke andere sport) wil doen, try-outs doen voor het varsity team. Dit is het team met alleen maar seniors, en dus met alleen maar meiden die dit al heel lang doen..

Afgelopen weekend zijn we naar the Virginia Zoo geweest met de andere exchange students van Ayusa (Amerikaanse partner organisatie van Travel Active) uit deze regio. Er is een meisje uit Frankrijk: Lou-Ann, een meisje uit Duitsland: Annemarie, een jongen uit Spanje: Gonzalo en nog een ander meisje uit Nederland: Daphne, je ziet haar op veel foto’s van de 3-daagseOriëntatie (in het album New York).


Afgelopen week had ik op woensdag en donderdag geen school, door alle regen. Heel veel straten waren onderspoeld en de schoolbussen konden ons dus niet naar school brengen. In Nederland krijgen we dus nooit vrij van school, wij moeten gewoon op ons fietsje door de regen... Of het nou regent, sneeuwt of iets anders, wij moeten nog steeds naar school. Al heb ik wel een hele lieve papa die mij soms wil brengen.

Voor de komende maand staan er heel veel leuke dingen gepland! Zoals; spiritweek, homecoming, trip to the mountains, Halloween etc. etc. Hier zal ik natuurlijk ook weer een blog over plaatsen en ik zal veel foto’s maken.

Als je het leuk vind om mijn blog volgende keer weer te lezen, meld je dan aan bij de mailinglijst!

Adieuu xx

Reacties

Reacties

Yvonne

Jeetje, als ik het zo lees, lijkt het wel of je al heeeel lang weg ben. Mooi dat je toch senior bent. Brr weer eindexamen. Gaat lukken en blijf /ga genieten

Willy Ufkes

Wat een gave belevenissen allemaal al.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

Geniet van alle dingen die nog op je pad komen.

Groetjes van John, Willy en Lisa

Iris

Wat leuk om dit te lezen, lijkt me later ook leuk om te doen!

wim en corry van der kruit

meid wat heb jij een leuke tijd daar.het lijkt wel een super lange vacantie.Geniet van al die leuke dingen en van al die mensen die je ontmoet.Wij kijken uit naar de vlg blog met jou belevenissen in de USA oma en opa

Willy van Zee

Wat een avonturen allemaal. Super leuk. Door je blog kunnen wij ook een beetje zien hoe het schoolleven is in Amerika.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active